Veel gestelde vragen - Betaling

 

Betaalmethodes

Betalen kan via iDEAL of met een overboeking. Per e-mail wordt de betaallink naar je toegestuurd. Het is ook mogelijk via je account te betalen. Dit kan in het onderdeelonderdeel “Mijn bestellingen” (onder "Mijn account").

Betaalstatus

De betaalstatus kun je zien bij “Mijn bestellingen” (onder "Mijn account"). Wanneer je via overboeking hebt betaald, kan het even duren voordat het systeem de betaling heeft verwerkt. Is de status van jouw bestelling na 3 werkdagen nog niet veranderd, neem dan contact met ons op.

Wat gebeurt er als ik niet op tijd betaal?

Na het winnen van een item heb je precies vijf dagen (5 x 24 uur) de tijd om te betalen. Als de betalingstermijn is overschreden, ontvang je een herinnering per e-mail. Als betaling uitblijft, ontvang je na 1 week opnieuw een herinnering. We sturen maximaal 3 herinneringen, telkens met tussenpozen van 1 week. Als er daarna nog niet is betaald, behoudt Veilingen van Kunst zich het recht voor om een gerechtsdeurwaarder in te schakelen.

Kan ik betalen met een buitenlands rekeningnummer?

Ja, dat kan. Met IBAN zijn internationale betalingen net zo gemakkelijk te verrichten als binnenlandse betalingen.

Waarom staat er bij betaling "Mollie"?

Mollie is de betaalprovider van Veilingen van Kunst. Alle iDEAL-betalingen en overboekingen worden door Mollie verzorgd. Kijk voor meer informatie op www.mollie.com

Waarom staat er bij betaling "Veilet bv"?

Veilingen van Kunst is onderdeel van Veilet bv. De betalingen van Veilingen van Kunst lopen via de onafhankelijke rekening Stichting Veilet Payments. De rekening staat garant voor transparantie en solide doorstroom naar de aanbieders.

Facturen

Na betaling kun je de factuur downloaden bij “Mijn bestellingen” (onder "Mijn account"). Dit is meteen het bewijs van je betaling.

Verzendkosten

De verzendkosten verschillen per item en zijn onder andere afhankelijk van formaat en gewicht. Je vindt de verzendkosten op dezelfde pagina waar je een bod op het item kunt uitbrengen. Als het item niet verzonden kan worden, staat het ook vermeld. Wanneer je meerdere items tegelijk naar hetzelfde adres laat verzenden, krijg je korting.

Om je een indicatie van mogelijke verzendkosten binnen Nederland te geven:

  • Items tot 30 kg, die niet kwetsbaar zijn en die we met een pakketdienst verzenden: € 17,50 per item
  • Items tot 150 cm, die kwetsbaar zijn en die we met een koerier verzenden: € 47,50 per item
  • Items langer dan 150 cm, die we met een koerier verzenden: € 97,50 per item